2011. december 8., csütörtök

Égi földeken


Grigó Zoltán
Égi földeken

Én még láttam a nagyszüleimet
görnyedni a megkopott földeken,
a kiszikkadt rögöket ölelve,
láttam a néma titkolt könnyeket,
az arcuk ráncaira térdeplő
emésztő gondokat, a bánatot,
hallottam az áhítatos imát
ahogy hívtak ők egy szebb holnapot,
láttam a fáradt, megtört szemüket,
az imádságra kulcsolt kezeket,
ahogy a gyógyító éji csendben
a lelkük isten elé térdepelt,
hallottam éjszaka lánccsörgető
rögöket kacagni a földeken,
a néma sötét fájó sóhaját,
a barázdákban síró életet,
láttam, ahogy egymást támogatva
mentek hajnalban a földek felé
örök reménnyel a szívükben,
amíg felitta őket a messzeség,
és még láttam a nyitott ablakban
álló fekete kabátos halált,
egy szomorú megváltó hajnalon,
ahogy feléjük nyújtott kézzel állt.

Ha szemem behunyom, most is látom
ahogy jönnek az égi földeken,
fehér hajukat lengeti a szél,
lelküket öleli a végtelen.



Nincsenek megjegyzések: